Student participation in quality Scotland (sparqs) a avut o contribuţie important la realizarea ghidului şi a website-ului. Aceste obiective sunt deosebit de folositoare atât studenţilor care sunt implicaţi deja în evaluări cât şi începătorilor. Acestea prezintă elementele fundamentale ale asigurării şi îmbunătăţirii calităţii educaţiei şi ajută cititorii să parcurgă procesul asigurării calităţii de la început la sfârşit prin sprijinirea acestora să se implice sau să-i antrenezealte perosane în aceste activităţi. Beneficiile includerii studenţilor în activităţiile legate de asigurarea calităţii sunt explicate şi folositoare, nu numai studenţiilor, ci şi personalului din universităţi dar şi altor părţi implicate în învăţământul superior.
Website-ul conţine toate materialele care au fost publicate în cadrul proiectului QUEST, precum şi alte articole de asigurare a calităţii, materiale pentru instruire şi glosar cu termenii folosiţi în discuţiile referitoare la acest subiect. Website-ul sprijină creşterea implicării studenţilor în procesul asigurării calităţii prin oferirea de informaţii referitoare la bune preactici, prin publicarea listei organizaţiilor, agenţiilor şi ţărilor care impică studenţi în procesul asigurării calităţii în învăţământul superior.
Una dintre iniţiativele promovate de ESU pentru a-şi atinge scopul este formarea unui registru al studenţilor evaluatori care a fost înfiinţat în 2009. Acest experiment s-a dovedit un real succes şi, în prezent, există peste 60 de studenţi împlicaţi; acest registru este coordonat de un Comitet de coordonare format din cinci persoane. Toate informaţiile despre membrii acestui registru, funcţiile lui, cum poate deveni cineva evaluator sunt publicate pe website-ul proiectului, pentru a sporii gradul de transparenţă al activităţii registrului.
„A devenit clar pentru noi în timpul derulării proiectului QUEST că studenţii nu sunt, în general, conştienţi de activităţiile de asigurare a calităţii desfăşurate la mai multe nivele, mai ales la nivel european. Cu cât mecanismele erau poziţionate mai aproape de activităţiile de zi cu zi realizate de studenţi cu atât mai multe cunoştiinţe păreau să aibă aceştia. Implicarea în diferitele structuri studenţeşti au îmbunătăţit, de asemenea, cunoştiinţele acestora în domeniul asigurării calităţii. Am dorit să aducem aceste procese mai aproape de studenţii din toată Europa prin intermediul proiectului QUEST şi credem că am adus o contribuţie importantă prin publicarea ghidului, rapoartelor de cercetare realizate şi realizarea website-ului proiectului” a spus Fernando Miguel Galán Palomares, vicepreşedinte al QUEST şi coordonator principal al QUEST.
Ghidul şi website-ul au fost prezentate la conferinţa finală QUEST din Bruxelles pe 31 octombrie împreună cu alte informaţii care au fost publicate ca parte a proiectului. Chiar dacă partea de cercetare a proiectului s-a încheiat, ESU va folosi rezultatele în politicile şi le va promova factorilor de decizie, precum şi părţilor interesate în învăţământul superior. Website-ul este o parte importantă care va continua şi va fi actualizat permanent.